صفحه شخصی من

  • ۰
  • ۰

تعریف دوم از تمرکز با شرح و بسط.

تمرکز یعنی انجام یک فعالیت در جایگاه مناسب، فضا و زمان مناسب و هم راستا کردن انرژی های ذهنی، باورها و افکار.

برای درک بیشتر باید چند مورد رو توضیح بدم.

 

اول : "فعالیت" میتونه هر کاری باشه. چه کاری که در قبالش پولی دریافت می کنیم یا کاری از روی علاقه یا حتی اجبار و ناچاری. اما نکته ی اصلی در تعریف فوق "یک فعالیت" است.

 دوم : ما معمولا در لحظه های مختلف در برخورد با موضوعات و اتفاقاتی خود را در "جایگاه" خاصی قرار می دهیم. این قرارگیری معمولا ناخودآگاه است اما با آگاهی و حضور بصورت خودآگاه تبدیل می شود. جایگاه قربانی، جایگاه مسئول و دیگر جایگاه ها.

سوم : هر فعالیتی برای انجام نیاز به "فضا و زمان" مناسب دارد. مثلا در یک مهمانی شلوغ و پر سر و صدا امکان خواندن کتاب با توجه کافی وجود ندارد.

چهارم : هم راستا شدن چند چیز برای یک هدف یعنی تجمیع کردن در یک جهت.

پنجم : ما انسان ها دارای قوه تخیل هستیم و افکاری سرشار از انرژی( چه مثبت و چه منفی) داریم که از باورهایی تقویت کننده یا محدود کننده نشئت می گیرند. انرژی های ذهنی دارای موج و فرکانس هستند. (ارجاع به گوگل)

افکار نیز دارای بار الکترومغناطیس و فعال کننده ی احساس هستند و تاثیر گذار. همانطور که فکر کردن به چیزی مطلوب حالات خوشایندی را در ما ایجاد می کند. باور ها نیز تاثیر گذارند هر چند بیشتر ناآگانه و بدون شناخت لازم.

حالا با توضیحات بالا تعریف تمرکز را مجدد بیان می کنم...

تمرکز یعنی اینکه شما فقط یک فعالیت را در فضایی متناسب در زمانی معین،دقیق، مشخص و منحصر بفرد با تجمیع کردن در یک جهت انرژی های ذهنی مثل افکار موثر، تخیل سازنده و باور هایی تقویت کننده، انجام دهید.

  • ۰۰/۱۰/۲۹
  • علیرضا صادق زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی